Az oktatás célja

Az oktatás legmagasabb rendű célja, hogy minden országban olyan ideális állampolgárokat neveljen  ki, akik képesek saját életcéljaik beteljesítésére, miközben mások, illetve a társadalom egészének érdekeit is szem előtt tartják. A tudat alapú oktatás bármely iskolát képessé tesz e nemes cél elérésére azzal, hogy következetes módon fejleszti a tanulók agyműködését, s feltárja a gyermekek rejtett alkotó képességét és probléma megoldó képességét.

Mi hiányzik az oktatásból?

Napjainkban az oktatásban legfőképpen az információ mennyiségét látjuk gyarapodni, az ismeretet befogadó személy kapacitását, azaz a tudás tartályát viszont nem növelik. Pedig ez elengedhetetlen lenne ahhoz, hogy a tanuló sikeres legyen a tanulásban, s ezzel motivált maradjon.

Emellett a tudásszerzés folyamata alatt felhalmozódott fáradtságot és feszültséget sem tanulják meg a gyerekek feloldani, holott így fenn áll a veszélye annak, hogy néhány iskola év után szorongó, feszült gyermekek töltik meg az padokat.  A rendszeres stresszhelyzetnek való kitettség miatt pedig a gyerekek egyre többet hiányoznak, hiszen a pszichoszomatikus betegségek, melyeket a stresszek felhalmozódása okoz, teszik ki a ma elszenvedett betegségek 80-90%-át.

A stresszek miatt kifáradt, a gyakori betegségek miatt sokat kimaradozó tanuló lemarad, nehezen pótolja be a hiányzásait, s ezzel elveszíti a tanulás iránti érdeklődését, ami kihat magaviseletére is, mely az osztály általános légkörét is megmérgezheti.

A tudásszerzés folyamata

Minden ismeretszerzési folyamatban 3 tényező játszik szerepet.

  •  a megismerő – a diákok, akik tanulnak
  •  a megismerés folyamata – pedagógusok, módszerek, tankönyvek stb. segítségével, valamint
  • a megismerés tárgya – a különböző tantárgyak, a tudásanyag

Szerte a világon az oktatási intézmények a kötelező és a szabadon választható tantárgyak egyre szélesebb skáláját igyekeznek elérhetővé tenni a diákok számára. Az ismereteket a legkiválóbb pedagógusok és módszerek közvetítik a diákok felé, a legmodernebb eszközök (pl. tankönyvek, informatikai segédeszközök, laboratóriumok, stb.) segítségével. Mindazonáltal a tantárgyak, az alkalmazott módszerek és eszközök egyáltalán nem vagy legfeljebb nagyon korlátozott mértékben fejlesztik magukat a diákokat, azaz:

  • a diákok szellemi képességeit
  • a diákok egészségi állapotát
  • a diákok magaviseletét, valamint
  • az oktatást elősegítő harmonikus légkör megteremtését magában az oktatási intézményben.

Hogyan segíthet a tudatalapú oktatás?

A TM iskolai bevezetésére szánt Kreatív Csend Program lényege, hogy a tanulók naponta kétszer – reggel iskolába érkezés után, még a tanórák megkezdése előtt, majd az utolsó óra végén – azaz iskola időben együtt gyakorolják a Transzcendentális Meditáció módszerét tanáraikkal.

A Transzcendentális Meditáció napi kétszeri, rendszeres gyakorlásával a tanulók mély pihenést tapasztalnak, s a tanulást ebben a kipihent állapotban kezdik el reggelente, majd a napközbeni fáradtságot délután kipihenik, s így térnek haza.

A rendszeres meditációnak köszönhetően szellemi képességei fejlődésnek indul: a 20-30%-os elmekapacitás a rendszeres TM gyakorlással növekedni kezd, s közben egészségi állapotuk is jobb lesz, kevesebbszer betegszenek meg, hiszen a napi rendszerességű természetes és nagyon hatékony stresszoldás segítségével a pszichoszomatikus betegségek kiváltó okait szüntetik meg. A kiegyensúlyozottabb, nyugodtabb gyermekek könnyebben birkóznak meg a mindennapi stresszhelyzetekkel, s magaviseletük is magától értetődően jobb lesz, hiszen általánosságban békésebbek, így nyugodtabb légkört is teremtenek az oktatási intézményben.

A TM-ről az elmúlt több mint 50 év alatt mintegy 700 tudományos kutatást végeztek, amelyek közül több százat vezető nemzetközi tudományos szaklapok is leközöltek.

A TM oktatásban való bevezetése nemcsak összeegyeztethető bármely oktatási módszerrel és tanulmányi profillal, de jelentősen javítja is azok hatékonyságát és sikerességét, valamint vonzerejét a diákok számára.

A tudatalapú oktatás jótékony hatásai

 

A tudatalapú oktatás a világban

A tudatalapú oktatás Magyarországon